1. HABERLER

  2. GENEL

  3. Çizgi film oyunu mario oyunu
Çizgi film oyunu mario oyunu

Çizgi film oyunu mario oyunu

  Bu anlamda çizgi film kahramanlarının gerçekleştirdikleri ahlaki içerikli davranışlarının çocukları ileri düzeyde etkiledikleri görülmektedir....

A+A-

Bu anlamda çizgi film kahramanlarının gerçekleştirdikleri ahlaki içerikli davranışlarının

çocukları ileri düzeyde etkiledikleri görülmektedir. çizgi film oyunu Bu ise henüz egosantrik bir

düzeyde bulunan çocuğun ahlak gelişimine önemli bir katkı olarak değerlendirilebilir.

Araştırmanın en önemli bulgularından biri de çocukların hem gerçek hayatta hem de

çizgi filmlerde model alma yoluna giderken kendileriyle ortak özellikler aramalarıdır. Bu

anlamda çocukların kendisiyle zaman geçiren, kendisine değer veren, kendisiyle oyun

oynayan ve kendisini seven kişileri, ister gerçek hayatta olsun ister çizgi filmlerde olsun

benimsediklerini ortaya koymaktadır. çizgi film oyunu Çalışmada kimlik kazanma konusunda erkek ve kız cinsiyet ayrımlaşmasının en belirgin örnekleri; hem gerçek hayatta hem de çizgi film kahramanı tercihinde gerçekleşmektedir. ‘Ben 10’ isimli çizgi filmi izleyen çocukların günlük hayatta da asker, polis, devlet büyüğü gibi kişileri model aldıkları, büyük oranda da babalarını model olarak benimsedikleri görülmüştür. Aynı durum kız çocuklarında ise ‘Rozy’ ve anne olarak yer

bulmuştur. Kahramanların çizgi filmde oynadıkları roller, farklı hayat tecrübelerini çocuğun

hayal dünyasına sunarak onların zihinsel gelişimine katkı sunmaktadırlar. ‘Ben’in aynı

anda birçok kötü kişiyle mücadele etmesi, ‘Caillou’nun arkadaşlarına örnek davranışlar

sergilemesi, çevresindeki insanlara karşılıksız yardım etmesi gibi davranışlar buna örnek

gösterilebilir. ben10 oyun Böylece onları izleyen çocuklar üzerinde vatanı koruma, arkadaşlarına ve

aile bireylerine iyi Davranma gibi davranışlar belki ilk bakışta kahramana benzemek için

olsa bile bu durumun hem zihinsel gelişim hem de ahlaki gelişim açısından olumlu bir

katkı sağlayacağı düşünülebilir. Çizgi film,bir hareketin art arda gelen evrelerini çözümleyen resimlerin tek tek filme alınmasıyla gerçekleştirilir.Çizgi filmin kökeni Çin’deki eski gölge oyunlarına ve büyülü fenerin 17. ve 18. yüzyıllarda gelişmesine dek uzanır. Plateau (fenakistiskop) ve

Horner’ın (zootrop) buluşlarından yararlanan fransız Emile Reynaud ‘optik tiyatro’suyla

çizgi filmin öncüsü kabul edilir.1982‘de,Paris’teki Grevin Müzesi’nde elle çizilmiş ve

guvaşla boyanmış desenleri perdeye yansıtarak ilk ışıklı pantomim gösterisini

düzenledi.Amerikalı Stuart Blackton resim resim görüntüleme tekniğini bularak çizgi

filme büyük bir atılım kazandırdı(The Haunted Hotel ,1906). ben10 oyun Aynı yöntemi fransız Emile

Cohl da başarıyla uyguladı. ABD’de deneme niteliğindeki çizgi filmler,1909’dan sonra Winsor McCay’ın çabalarıyla aşıldı (Gertie the Trained Dinausaur).Sanatçı,dokuz yıl sonra ilk uzun metrajlı çizgi filmi gerçekleştirdi: The Sinking of the Lustania.1910’lu yıllar boyunca teknik deneyler ve

geliştirme çalışmaları bir birini izledi(John Bray,Earl Hurd).İlk çizgi film kahramanları

1919 ve 1920 yıllarında doğdu: Pat Sullivan’ın Felix the Cat’i ve Max ve Dave Fleischer

kardeşlerin Koko the Clown’u. mario oyunu Birkaç yıl sonra ileri görüşlü bir yaratıcı olan Walt

Disney,çok ilgi çeken bu yeni sanatın büyük olanaklarını kullandı.İnsan biçimli fare

Mickey’nin beyaz perdede görünmesiyle çocuklar ve yetişkinler için bir düş fabrikasının

temelleri atılmış oldu.(1926).1930’dan başlayarak ses ve desenin,çok geçmeden de

renkle buluşmasıyla çizgi film tüm dünyada yayıldı.Amerika’da,Walt Disney’in gerçekçi

ve akıcı üslubu benimsendi.Uzun metrajlı yapımı Pamuk prenses ve yedi cüceler büyük

bir başarıya ulaştı Disney, eksiksiz hayvanlar dünyası ve gösterişli bitki evreniyle

süslü,mutlu bir doğanı sözcüsü olmayı amaçlardı. mario oyunu Walt Disney atölyeleri yavaş yavaş

dev bir kuruluş durumuna geldi ve sonraki yıllarda yadsınamaz bir başarı elde

etti.Disney,Fleischer kardeşler ve onların gözde dizileri denizci Temel Reis dışında çok

az rakiple karşı karşıyaydı.Disney’in atölyelerindeki kimi sanatçılar bağımsız olarak

çalışmaya başladı.Bulardan Tex Avery,çizgi film konularına şiddet,güldürü ve coşkunluk

kattı,Stepen Bosustow,çağdaş resim araştırmalarından esinlenen ve gülmeceye yönelen

yeni biçimler geliştirdi. Amerikalı seyirciler, 1960’a değin,Tex Avery ve yandaşlarının

yıkıcı çılgınlığı oluştu

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.