1. HABERLER

  2. Her Zayıf Notun Nedeni Tembellik Değildir

Her Zayıf Notun Nedeni Tembellik Değildir

Yarın okulların yarıyıl tatiline girmesi nedeniyle karnelerini alacak olan öğrencilerin karne psikolojilerini dğerlendirmek için, İlçe Sağlık Müdürlüğü...

A+A-

Yarın okulların yarıyıl tatiline girmesi nedeniyle karnelerini alacak olan öğrencilerin karne psikolojilerini dğerlendirmek için, İlçe Sağlık Müdürlüğü Psikologu ailelere önerilerde bulundu.

“Karne bir geribildirimdir; çocuğun bir dönem içerisindeki öğrenme becerilerini, performansını, davranışlarını ölçer. Çocukları etiketlemek için verilmez, nelerde daha başarılı ve neleri yapmakta daha çok zorlanıyor bunlar hakkında bilgi verir. Unutulmamalıdır ki karne, bir çocuğun tüm yönlerini ve kişiliğini yansıtmaz.

Karne başarılıysa bunu aileler tarafından paylaşmak ve kabullenmek her zaman kolaydır, kötü notların olduğu karnelerde durum değişmektedir. Kötü karnelerde çocuk üzgündür, tedirgindir, pişmanlık ve suçluluk duygusu yaşayabilmektedir. Aileler onların umursamaz olduğunu düşünselerde bireysel görüşmelerde öyle olmadığını görürüz. Ailelerin çoğunun böyle karnelere verdiği reaksiyon öfke olmaktadır. Ailelerin yaptıkları en büyük yanlış; azarlamak, ceza vermek, hatta şiddet göstermektir. Aileler “Çalış dedik çalışmadın, şimdi sana tatilde dışarı çıkmak yok, telefonunu verip bir daha hiç alamayacaksın, senin için herşeyi yaptık...” gibi söylemlerde bulunması çocuğu okuldan ve ders çalışmaktan tamamen uzaklaştırmaktadır. Aileler ceza verirken, çocuk bundan sonra daha dikkatli davransın, performansı artsın diye düşünebilirler, ancak bu söylemler, ikinci dönem için çocuğu motive etmiyor ,daha başarılı olmasını sağlamıyor. Hatta “Zaten tembelim, ne kadar uğraşsamda olmayacak” diyerek umutsuzluğa da kapılabililer.

Karne de kötü not varsa aileler sakin kalabilmelidir. Çocuğun duygularını yaşamasına izin vermeli, onu konuşturmalıdır. “ Bu karne bize ne öğretti?” üzerinde durulmalıdır. Zayıf notların nedenleri, daha başarılı olmak için neler yapılabileceği, ailenin ne yapacağı hakkında konuşulmalı, çocuklar konuştuktan sonra kendi gözlemlerini ifade etmelidir. Bu şekilde konuşulduğunda çocuk kendisinin sevildiğini ve değer verildiğini hissedecektir. Bunun üzerine yeni planlar yapmak daha kolay olacaktır. Aileler iyi notlar üzerinde de durmalıdırlar. Bir karnede 10 tane dersin 8 ‘i iyi 2 tanesi kötüyse hemen kötüye odaklanmak yerine iyi dersler hakkında da güzl sözler söyleyebilmelidir.

Karne üzerinde konuşulacak diğer önemli nokta ise, zayıf notların nedenleridir. Bazen çocuklaınmotivasyonu ya da ders çalışma disiplini olmayabiliyor. Ancak her zayıf notun nedeni tembellik değildir. Bazen çocuklarımızda, zihinsel olarak gerilikler, dikkat eksikliği, özgül öğrenme güçlükleri,depresyon, sosyal fobi, sınav kaygısı, madde bağımlılığı, anneden ayrılma kaygısı(İlkokul döneminde) olabilir. Ailede yaşanan huzursuzluklar, gerginlikler,şiddet, aileden birinin ölümü, tıbbi bir hastalığın olması, okulda arkadaşlarıyla iletişim sağlayamaması gibi bir çok nedende çocukların ders başarısını etkiler. Sıkıntının nedeni mutlaka tespit edilmeli, aileler ve öğretmenler bu konuda çocukları çok iyi gözlemlemelidirler.

Son olarak ; aileler çocuklarını koşulsuz seviniz. Karşısında değil yanında olduğunu hissettiriniz. Çocukların ilerleyebildikleri kadar ilerlemelerine izin verin, sizin istediğiniz kadar değil...”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.