1. HABERLER

  2. KONYA

  3. Konya'da "Yerel Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi" Projesi Tamamlandı.
Konya'da "Yerel Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi" Projesi Tamamlandı.

Konya'da "Yerel Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi" Projesi Tamamlandı.

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürlüğü tarafından, Kalkınma Bakanlığı ve Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA)’nın desteğiyle düzenlenen ve 3 gün süren Konya İli Yerel Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi Projesi dün sona erdi.

A+A-

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürlüğü tarafından, Kalkınma Bakanlığı ve Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA)’nın desteğiyle düzenlenen ve 3 gün süren Konya İli Yerel Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi Projesi dün sona erdi. Proje kapsamında 3 gün boyunca yerel basın çalışanlarına reklamcılığın geliştirilmesi konusunda önemli eğitimler verildi.

Bayır Diamond otelde gerçekleştirilen projenin kapanış programına BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, Anadolu Gazete Sahipleri Temsilcisi BİK Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Arslan, MEVKA Genel Sekreteri Savaş Ülger, BİK Konya Şube Müdürü Özden Konur, Basın Yayın ve Enformasyon İl Müdürü Abdurrahman Fidancı, Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Osman Yavuz ve çok sayıda yerel basın temsilcileri katıldı.

Programa katılan  Anadolu Gazete sahipleri ve temsilcileri Yerel Medyada  gazetelerin internet ortamında  parasal kaynağın nasıl elde edilebileceği ve dijitalleşme ile ilgili gelişmeleri hakkında katılımcılara sorular yöneltti.

     Programın açılış konuşmasını BİK Konya Şube Müdürü Özden Konur yaptı. Konur konuşmasında; Konya’daki gazeteciliğin önemli bir seviyede olduğuna dikkat çekti. Bu durumun sevindirici ve gurur verici olduğunu belirten Konur, “Burada dijitalleşme ile ilgili gelişmeleri size aktarmak ve parasal kaynağı internet ortamından nasıl elde edebiliriz diye aktarmaya çalıştık. İnşallah başarılı olmuşuzdur” dedi. 

    MEVKA Genel Sekreteri Savaş Ülger yaptığı konuşmada medyanın demokrasinin önemli bir yapı taşı olduğunu söyledi. Konya yerel medyasının bu anlamda geniş bir sahada, önemli bir görev üstlendiğini söyleyen Ülger, sözlerini şöyle sürdürdü, “Resmi ilan yayımlama hakkına haiz 41 yerel basın işletmesinin olduğu göz önünde bulundurursak Konya’da yerel medyanın önemini bir kez daha anlamış oluruz. Gazetelerimizin ekonomik güç olarak yeterli seviyelerde olmadığını görüyoruz. Gazete işletmelerinin güçlenmesi ve bağımsız haber anlayışının devam ettirilmesi için alternatif gelir kaynaklarına ihtiyaçları vardır. Eğitim programının hayırlara vesile olmasını diliyorum” dedi.

    Anadolu Gazete Sahipleri Temsilcisi BİK Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Arslan da yaptığı konuşmada, BİK Yönetim Kurulu Üyesi olarak BİK’in yaptığı bazı düzenlemelerden bahsetti. “Mesleğimizde taşların yerinden oynadığı, baş döndürücü gelişmelerin olduğu bir dönem yaşıyoruz” diyen Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü, “Bu dönemde yazılı basın için 1961’den bu yana düzenleyici, destekleyici, denetleyici kurum olarak BİK’in üzerine düşenleri yapma gayreti içinde olduğuna şahitlik ediyoruz. Takip eden süre içerisinde Radyo-televizyon yayıncılığında gelişmeler yaşanmış, halen de internet sahasında ciddi gelişmelerin yaşandığını görüyoruz. Yazılı basınımız için BİK eliyle bir destekleme, denetleme ve düzenleme süreci var. Radyo ve televizyonlar için ise destekleme ayağı eksik olmak üzere düzenleme ve denetlemenin yapıldığını görüyoruz.” Son olarak söz alan BİK Genel Müdürü Yakup Karaca ise gazetelerin ekonomik anlamda bir darboğazda olduğunun farkında olduklarını söyledi. Bu anlamda reklam gelirlerinin gazeteler için oldukça önemli olduğuna dikkat çeken Karaca, “Biz kurum olarak gazetelerin bu ihtiyaca ve bu pazara nasıl girilebilir en azından bir farkındalık oluşturalım diye böyle bir müracaatımız oldu. MEVKA da ismine yakışır şekilde projemizi kabul buyurdular. Reklam deyince akla gazetelerdeki reklamlar ve dijital reklamlar geliyor. Ben dijital reklamlara işaret edeceğim. Hedefimiz belli. Biz kurum olarak sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Yerel basınımızın reklam piyasası ile entegrasyonunu sağlamaya çalışıyoruz. Dijital reklamcılık söz konusu olduğunda teknolojinin sağlamış olduğu imkanla bunu yapabileceğimiz bir cesaret geldi.” ifadelerini kullandı.

‘ESKİ GAZETELER DİJİTALLEŞMELİ’

Yeni bir projenin de ilk adımını attıklarının bilgisini veren Karaca, şu bilgiler iverdi, “Konya basın hayatının yeni nesillere kazandırılması gerekiyor. Bilhassa Kurtuluş Savaşı’nda basın yoluyla mücadele den gazetelerimizin nüshalarının gün yüzüne çıkarılması ve yeni nesille paylaştırılması lazım. Eski gazetelerin dijitalleşmesi lazım. Biz SÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Şahin’le görüştük. Gerekli desteği vereceğini söyledi. Ama tüm kurumların işbirliği ile olursa daha anlamlı olacağını düşündük. Bu anlamda biz BİK olarak bunu projelendirip bu projenin hayata geçirilmesinin manevi hazzına varmak istiyoruz.” Konuşmaların ardından proje kapsamındaki eğitimlere katılan basın mensuplarına törenle sertifikaları teslim edildi.Program, daha sonra programa katılan  tüm basın mensuplarına  yemek verilmesinin ardından sona erdi. Gazeteciler, programdan sonra geçirdiği kalp krizi sonrası hayatını kaybeden gazeteci Tahir Bozkır'ın  Hacıveyis Camiinde  kılınacak cenaze namazına katıldı.    

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.